czwartek, 9 stycznia 2014

Ser piórko CEKO

Kupiłam, bo po przeczytaniu na opakowaniu jego wartości totalnie zwariowałam na jego punkcie :)
Wiecie, że 100g tego sera pokrywa aż 150% zapotrzebowania na wapń na dzień?
Więcej o wartościach tutaj: wartości odżywcze sera piórko
A tutaj strona producenta: ceko
Kiedy ja szukałam tego sera, nie było tam dopisku o diecie dukana, ale jak widać robi szał skoro zrobili o tym dopisek :)
Dziś będzie test topliwości :) Na razie pachnie jak ser i ma goryczkę serową :)
TEST TOPIENIA!
topi się dobrze, w tostach z opiekacza przyjemnie sie ciągnął :) choć mam wrażenie, że jest ciut twardszy :)
Opinia Dukana o serach wcześniej niż 3 faza - nie można, ale do 5% sam używa fakultatywnie :) a więc jeśli znajdziemy taki ser to możemy trochę zjeść.
I znaleźliśmy :) i ma 3%tł i prawie nic węgli i niesamowicie dużo białka! więcej niż zwykłe!
A teraz moja opinia o jedzeniu sera we wcześniejszej fazie niż 3 - nie wolno! Ale ser piórko, nie jest zwykłym serem, dlaczego? bo nie ma dodatku tłuszczów tak jak klasyczne wysoko tłuszczowe sery.
Czym jest ser? zwykłym twarogiem - ze zwykłego mleka połączonym podpuszczką (suszone, mielone jelita) lub daje się  środek chemiczny :) dolewają tłuszczów, żeby zwiększyć masę i topliwość :(
Ale normalnie po dodaniu podpuszczki, odcedzeniu serwatki mamy twaróg, który odciekamy i formujemy potem przechowujemy w konkretnych warunkach aż zrobi się żółty, dojrzały :)
Nasz ser, który robimy na dukanie robię prawie tak samo, ale nie mamy podpuszczki więc używam sody, gdyby dodać podpuszczkę i odstawić w konkretnej temp i miejscu uzyskamy tak samo chudy, śliczny ser :)
Ale to dopiero przede mną jak znajdę miejsce ze stałą temp :)
I to tyle ode mnie :)
A teraz zamierzam zjeść tosty z moim nowym serem, którego 50g daje mi już 17g białka (liczę białko)

1 komentarz:

  1. https://cabas.pl/index.php/sery-nabial-i-prod-mleczne/sery/inne-sery/ceko-ser-piorko-niskotluszczowy-g.html?partner_id=181

    OdpowiedzUsuń